.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
برنامه ساماندهی تعاونی‌های اعتباری متوقف نمی‌شود



وزیر تعاون با اعلام اینکه تعاونی‎های اعتباری ساماندهی می‎شوند ولی توقفی در کار نیست، گفت: جلوی ایجاد شعبات غیررسمی تعاونی‎های فاقد مجوز در استانها گرفته می‌شود.
به گزارش  مهر، در خصوص آخرین اقدامات صورت گرفته در مورد ساماندهی تعاونی های اعتباری که با همکاری بانک مرکزی در حال انجام است، گفت: واقعیت این است که ظرفیت تجمیع سرمایه های خرد مردمی در قالب تعاونی یکی از اقدامات درستی است که از گذشته آغاز شد.
وزیر تعاون با تاکید بر اینکه برخی در آن مقطع از وزارت تعاون مجوز فعالیت گرفته اند، اظهار داشت: اما در این بخش برخی از تعاونی های اعتباری دستورالعمل بانک مرکزی را برای ادامه کار خود مراعات نکردند به نحوی که تعدادی از آنها شعباتی را نیز به صورت غیررسمی در استان ها دایر کردند و آن را گسترش دادند.
تجمیع سرمایه‌های خرد
عباسی با اشاره به اینکه اقدامات اینچنینی باعث واکنش بانک مرکزی نسبت به این اقدامات شد که درست نیز بود، افزود: در این مورد ما نیز با بانک مرکزی موافق هستیم که اگر قرار باشد تعاونی اعتباری در کشور شکل بگیرد، باید به شکل قانونی فعالیت کنند و عده ای نمی توانند به اسم تعاون شیوه های غیررسمی و غیرقانونی را انتخاب کنند.
وی ضمن بیان لطمه دیدن اصل فعالیت تعاونی ها به واسطه تخلفات برخی دیگر، گفت: این اقدامات نادرست به اصل شیوه تعاون و ارزش های فعالیت تعاونی لطمه وارد می کند.
وزیر تعاون تصریح کرد: در این مورد ما خودمان نیز ایستادیم تا چند تعاونی که قبلا با چنین عارضه ای مواجه شده بودند را ساماندهی کنیم. البته هم اکنون تعداد بسیار زیادی از آنها مطابق نظر و قوانین بانک مرکزی سرمایه های لازم را تکمیل کرده اند و از این طریق ظرفیت های مناسبی نیز فراهم شد.
عباسی خاطر نشان کرد: هم اکنون نیز بانک مرکزی در حال بررسی طرح ساماندهی تعاونی های اعتباری است و من نیز به رئیس کل بانک مرکزی تاکید کردم که تعاونی هایی که شرایط اعطای مجوز دارند را مورد حمایت قرار دهند و در این کار تسریع شود.
با عمل غیرقانونی مخالفیم
وی ادامه داد: ما مخالف توسعه این بخش از بنگاه های تعاونی در موضوع کار مالی و اعتباری نیستیم ولی با غیرقانونی عمل کردن مخالف هستیم. در هر حال ما در وزارت تعاون تمایل داریم که تعاونی ها در حوزه فعالیت های مالی و اعتباری نیز گسترش پیدا کنند.
وزیر تعاون در مورد احتمال تجمیع سرمایه های تعاونی های اعتباری برای تشکیل موسسات و بانک های تعاونی غیردولتی نیز گفت: برنامه ریزی شده است تا برای آن گروه از تعاونی ها که توان مالی دارند با تجمیع سرمایه ها بتوانند در قالب یک موسسه و یا یک بانک فعالیت کنند.
عباسی تصریح کرد: در هر حال نشست های مشترک برای ساماندهی تعاونی های اعتباری با همراهی مسئولان قضایی کشور در بانک مرکزی ادامه دارد و فکر می کنم این ارکان کمک کننده به افراد متقاضی و فعال در این بخش کمک کنند تا این ساماندهی هرچه سریعتر انجام شود.
وی اظهار داشت: پیش بینی همه ما این است که با اقدامات انجام شده همه تعاونی های اعتباری ساماندهی شوند ولی قابل جمع شدن و توقف فعالیت ها نیستند. در واقع باید گفت که ساماندهی خواهند شد و نه متوقف.
ادامه ساماندهی بدون توقف
وزیر تعاون اظهار داشت: همین تعدادی از تعاونی های اعتباری که وجوه خود را آماده کرده اند، سرمایه های خود را افزایش می دهند و مجوز رسمی فعالیت می گیرند. بنابراین این بخش از تعاونی های اعتباری از این پس در چارچوب قوانین بانک مرکزی به فعالیت خود ادامه خواهند داد.
عباسی تاکید کرد: همچنین تعدادی از تعاونی ها نیز که تجمیع می شوند مجوز فعالیت خواهند گرفت و در واقع منظور این است که فعالیت ها در قالب تعاونی دنبال شوند.
وی افزود: تلاش خواهد شد تا اگر این چند اشکالی که در گذشته برای فعالیت تعاونی های اعتباری و مسکن وجود داشت برطرف شود. البته تقویت نظارت بر روند شکل گیری آنها به شکل جدید نیز بخشی از ساماندهی مدنظر است./90


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.097 seconds.